Monday, September 22, 2008

Kuala Lumpur Roads have not been taken





Hey RAKAN..KUALA LUMPUR! Bandaraya metropolitan yg bising dan penuh kontrovesi. Malam di Kuala Lumpur pula sunyi sepi di certain jln tp ada juga yg hingar bingar b’pesta sana sini.

LORONG HAJI TAIB..
Seperti semua tahu..mcm aktiviti berlaku di jalan ini. he!he! seperti yg kita semua tahu. ‘PELACURAN’ berleluasa berselindung di sebalik kedai kedai menjual pelbagai barang-barangan. Paling pelik dan melucukn “gadis-gadis” itu bkn lah sebenarnya PURE gadis. Tetapi hanyalah plastik belaka yang lebih di kenali sebagai “BAPOK”. Pelbagai ragam yang dapat dilihat dan adakalanya mengelikan hati. Cuba bayangkan “lelaki cuba memikat hati lelaki”. Pelbagai cara digunakan oleh sang arjuna yang kesepian ini untuk mencari hiburan di malam yang indah itu. Hergh! CHOW KIT ROAD.. Mat Rempit berpesta meghembuskan asap asap motor mereka. Ada yang ‘single rider’, ada yang membawa penumpang dan ada juga pasangan kekasih. ‘Pathetic Romantic’.























funny scene huh?

JALAN SULTAN ISMAIL..
Penghubung jalan ke pusat bandar di Kuala Lumpur. Setiap hari dan setiap masa, jalan ini mmg sesak; sgt sgt sesak. Tapi di malam itu membuktikan bahawa bukan semua jalan di Kuala Lumpur lengang di malam hari. Disko,Pub dan Pemabuk berpesta hingga ke pagi dan semestinya menyebabkan jalan sesak hingga menyerabutkan kepala botak pemandu teksi yang sedia serabut hingga ke akar rambut. Dari 20an hingga ke 50an semuanya bergelak ketawa dan menari untuk menebas semak samun di dalam lubuk fikiran mereka. Biarkan mereka berpesta hingga ke pagi..duit mereka.




















Sebahagian JSI

JALAN BUKIT BINTANG..
Ternyata.. jalan di siang harinya sangat sesak berubah wajah tika malam tengah malam menjelma. Sunyi sepi hinggakan bunyi cengkerik pun boleh kedengaran tetapi kelihatan seorang dua berjalan terhuyung hayang mungkin mabuk kepayang. Mabuk cinta pun boleh jadi.
Berakhir lah perjalanan satu malam mengelilingi Jalan jalan di Kuala Lumpur.





















A journey by wan,acap,megu,nazriq
tenkiu :)








No comments: