Friday, October 9, 2009

Raya... Its come again

halo duniaku...
today i want to talk about raya.. its come again..

hampir sebulan bertaruh nyawa biarkan anak tekak ku kehausan di kelas..
akhirnya.. minggu yang di tunggu dtg..
minggu terakhir sebelum raya...
how i'm glad to know that..
hahahah..
seperti biasa.. dari sem lepas lagi.. minggu terakhir puasa adalah heaven bg aku sbb bnyk kelas cancel dan aku akan terbayang2 hari lebaran yang bakal tiba..
HURRAY...
seperti biasa, aku akan mengelamun jauh mengira brape rumah yang akan bakal aku kunjungi dan juga kalori2 yang bakal melekat di badan aku..
pegi la matii.. janji aku kenyang..
so, cuti pun tiba...
balik kampung..
tapi tahun ini sedikit berbeda..
aku dapat drive sendiri balik kampung sbb mak ku terlalu banyak shopping untuk brg dapur smpi satu but blakang kete aku penuh dgn barang dapur..
hehheeh... claim duit minyakk.. 2 kali ganda..
sehari sebelum raya yea.. ape jadi yea...
seperti biasa.. pakcik2 ku memekak tak ingat dunia suruh ku bangun buat kerja walaupun malam semalam aku tidur lewat angkara mak cik ku yang sampai pukul 4 pagi...
baru nak terlelap, mak ku dgn senang hati kejut aku suruh angkat paha lembu yang baru dibeli dgn harga... wallahualam..
but, come on mum.. i'm trying to sleep here...

hari itu betul2 menduga aku sebagai cucu nenek aku yang paling pemalas.. (adik2 saudaraku tak malas sebab mereka tak pernah buat kerja pun).
badan terasa sakit. kepala ku pusing2.. rasa mual2.. dan selera makn pun hilang..
alkisah, pertama kali dalm sejarah buka puasa aku hanya menghadap air sirap limau buatan adik perempuanku.. itu pun atas permintaan ku..
sakit perut tak payah nak cerita la...
brape kali ku melabur..
ku rase mangkuk jamban tu dah kenal aku dah.
hahhaha...
kawan baik baru aku..

pammm, malam tu aku demam... setelah hampir tiga tahun aku tak demam...
jatuhlah 1 syawal dengan ubat ubatan dan air 100 plus 2 botol besar..
haiyaaa.. tapi tidak dilupakn rakan2 yang mengucapkan selamat hari raya kepadaku...
pagi raya.. kerahan tenaga oleh ibuku hanya untuk bersalaman dengan sanak saudara..
sakit tak payah nak cakap la...tapi duit raya beb..
sape tak nak...
hahha..
even sikit pun..
duit jgkk. lepas la duit minyak kereta pegi balik beli air batu dkt.. kampung sebelah... lupe nk claim dkt pakcik ku...
hahhha...
itu sajelah kisah hari raya ku..
slamat hari raya kwn2...
jangan lupa puasa enam...
hahahah!

No comments: